Het beste product in de markt!

Met de komst van de nieuwe generatie Volvo FH is I-Save nog interessanter. Het samenspel van een verder geoptimaliseerde aandrijflijn, de nieuwe generatie I-See en het aerodynamische ontwerp draagt bij aan een brandstofbesparing tot 10%.

Meer weten over de Volvo FH I-Save?

Mijn collega's en ik helpen u graag verder.
Bluekens-truck-en-bus-Peter-Bakker
Peter Bakker
Verkoop Volvo Trucks
bluekens-volvo-fh-pauze

Zeer zuinige aandrijflijn

Brandstofverbruik verlagen en daardoor CO2-uitstoot verminderen, is cruciaal voor de sector, vooral in het internationaal transport. I-Save bestaat uit veel brandstofbesparende oplossingen, waarvan de Volvo D13TC-motor de belangrijkste is. De eerste generatie van de Volvo FH I-Save liet toen zien dat de brandstofkosten voor diesel en AdBlue tot 7% konden worden verlaagd in vergelijking met een truck zonder I-Save en met de conventionele 13-liter motor van Volvo. Dit cijfer werd bevestigd door onafhankelijke tests en tal van klantervaringen. Met de komst van de nieuwe Volvo FH is het voordeel opgelopen tot 10%.

Brandstofverbruik verlagen en daardoor CO2-uitstoot verminderen, is cruciaal voor de sector, vooral in het internationaal transport. I-Save bestaat uit veel brandstofbesparende oplossingen, waarvan de Volvo D13TC-motor de belangrijkste is. De eerste generatie van de Volvo FH I-Save liet toen zien dat de brandstofkosten voor diesel en AdBlue tot 7% konden worden verlaagd in vergelijking met een truck zonder I-Save en met de conventionele 13-liter motor van Volvo. Dit cijfer werd bevestigd door onafhankelijke tests en tal van klantervaringen. Met de komst van de nieuwe Volvo FH is het voordeel opgelopen tot 10%.

bluekens-volvo-fh-op-weg-brug

Balans tussen brandstofverbruik en rijeigenschappen

Met de nieuwe generatie Volvo FH I-Save hebben de productontwikkelaars van Volvo Trucks het brandstofverbruik nog verder teruggebracht. Software-updates op basis van een analyse van gebruikersgegevens hebben de balans tussen brandstofverbruik en rijeigenschappen nog verder verfijnd en geoptimaliseerd. Dit heeft geleid tot een verdere reductie van het brandstofverbruik wanneer de Eco-modus is ingeschakeld.

bluekens-volvo-fh-op-weg

Aerodynamica, nieuwe achterassen en nieuwe functie I-See

Naast de upgrade van I-Save heeft de nieuwe Volvo FH een aerodynamischer ontwerp met een lagere luchtweerstand. Ook zijn er nieuwe achterassen beschikbaar met nog snellere eindreducties zodat er op kruissnelheid met extreem lage toerentallen gereden kan worden.

 Voor een nog grotere besparing heeft I-See nu een nieuwe functie waarmee de truck kan detecteren wanneer het efficiënt is om het toerental een beetje te laten oplopen, om vervolgens uit te rollen, zelfs op wegen die er op het oog vlak uitzien.

bluekens-volvo-fh-long-haul

Comfortabele rijeigenschappen door 300 Nm groter koppel

De nieuwe Volvo FH I-Save betekent niet alleen een grote stap voorwaarts qua brandstofbesparing. Het 300 Nm grotere koppel binnen een breed toerengebied resulteert in soepele rijeigenschappen en levert het vermogen dat nodig is om een hoge en constante gemiddelde snelheid te behouden bij een laag toerental, zelfs op een zware, uitdagende route. 

De nieuwe Volvo FH I-Save betekent niet alleen een grote stap voorwaarts qua brandstofbesparing. Het 300 Nm grotere koppel binnen een breed toerengebied resulteert in soepele rijeigenschappen en levert het vermogen dat nodig is om een hoge en constante gemiddelde snelheid te behouden bij een laag toerental, zelfs op een zware, uitdagende route. 

VDH Company bespaart met I-Save

"I-Save bespaart ons ten opzichte van vorige trucks 3 à 4 liter per 100 km. Dat betekent op ons wagenpark een besparing van €200.000."

Marco Nagtegaal, verantwoordelijk voor transportplanning bij VDH Company
Over de grote brandstofbesparing met de Volvo FH I-Save

Meer weten over de Volvo FH I-Save?

Mijn collega's en ik helpen u graag verder.
Bluekens-truck-en-bus-Peter-Bakker
Peter Bakker
Verkoop Volvo Trucks