Bert Simons Transport valt voor de stoere look van de Renault Trucks T EVO
“Nog voordat hij ook maar één kilometer had gereden, had ik hem al gekocht,” zegt Simons lachend. Binnen een week was de deal rond, want lang hoefde de jonge ondernemer, die dagelijks groente en fruit van en naar groothandels vervoert, niet na te denken over de aanschaf. “De kleur is prachtig. En ik kan hem letterlijk met mijn pink achteruit manoeuvreren. Geen overbodige luxe als je kijkt naar het aantal laad- en losdocks die ik op één dag aan doe.”
Stoere uitstraling
De luchtgeveerde cabine, de motorrem, de automatische versnellingsbak, het verstelbare stuur en de opbergruimte in de cabine, Simons kan alleen maar positieve punten opnoemen. Bijna alle mogelijke opties die af-fabriek geïnstalleerd kunnen worden, maakt zijn nieuwe Renault-truck zeer compleet. Een magnetron, extra achteruitrijverlichting, rema stekker en CornerEye camera werden hier nog aan toegevoegd. “De CornerEye camera kan ik iedereen aanbevelen. Ik zit hoger boven de weg dan in mijn vorige auto en hiermee heb ik toch optimaal zicht in de dode hoeken.”
De Alcoa Durabright wielen die Simons onder zowel de trekker als oplegger liet monteren, geven het span een stoere uitstraling, evenals de standaard ledverlichting en lampenbeugel. Onderweg krijgt hij dan ook de nodige aandacht. “Sommige collega chauffeurs zijn sceptisch, maar iedereen die in de cabine plaatsneemt, is zeer aangenaam verrast.”
Bijzonder zuinig
De Renault Trucks T EVO gaat op jaarbasis zo’n 70.000 kilometer rijden. Ondanks dat hij pas enkele weken onderweg is met zijn nieuwe aanwinst, is Simons tevreden over het verbruik van de DTI 13 liter motor. “Gezien de korte afstanden is hij met een verbruik van 1 op 3,7 bijzonder zuinig. En omdat ik hem nog aan het inrijden ben, heb ik goede hoop dat hij nóg zuiniger wordt.”
Bekijk de Renault Trucks T EVOHard werken
Bert Simons Transport vervoert groenten en fruit voor verschillende opdrachtgevers in de Randstad. Helemaal onbekend is het merk Renault Trucks niet, want vijftien jaar geleden reed Simons in een Renault Premium, “ook een hele fijne werkauto.” Even was er een uitstapje naar een baan als planner, maar vier jaar geleden begon het weer te kriebelen en kocht hij een auto om de vrijheid van het chauffeursleven weer op te zoeken. “Het is hard werken, maar er gaat niets boven eigen baas zijn,” zegt de ondernemer, die als kind al bij zijn vader in de cabine kroop. “Ik heb totaal geen moeite met de continue tijdsdruk. Zeker niet met mijn nieuwe Renault-truck, die maakt mijn werk nóg prettiger.”