ALDI kiest voor Volvo FM
De 25 Volvo’s FM beschikken over 380 pk en tal van comfortverhogende features zoals een luchtgeveerde cabine, koelkast en een mediapakket met geïntegreerde navigatie. Omdat zowel ALDI als Volvo veiligheid hoog in het vaandel hebben staan, zijn de trucks uitgevoerd met een regensensor, statische bochtverlichting en een bestuurdersairbag. Daarnaast zijn de trucks voorzien van een Abbiege Assistent en achteruitrijcamera. De trucks worden door ALDI ingezet voor distributie naar haar winkels.
“De werkwijze van ALDI is gericht op veiligheid, duurzaamheid en betrouwbaarheid. Volvo sluit goed aan bij deze kernwaarden en helpt bij het versterken van ons imago. Zo zijn wij actief bezig met de verduurzaming van alle bedrijfsprocessen. Volvo helpt ons om deze klimaatstrategie door te voeren binnen het wagenpark”, aldus Marten Palstra, Manager Logistics bij ALDI
Eenvoudig manoeuvreren
Ook chauffeurs zijn enthousiast over de nieuwe trucks. Vooral het grote zichtveld dat zij met de Volvo FM hebben tijdens het manoeuvreren in drukke stadscentra werd positief ontvangen.
“De chauffeurs zijn zeer te spreken over de ergonomisch ingerichte werkplek en de eenvoudig te gebruiken stuurbediening. De cabine is uitgerust met een koelkast en een airco waardoor de chauffeurs in alle weersomstandigheden een prettige werkomgeving hebben. De korte draaicirkel van de vrachtwagens werkt voor de chauffeurs erg prettig bij het laden en lossen in de drukkere centra en de versnellingsbak is in vergelijking met de concurrentie uitmuntend te noemen”, verklaart Marten Palstra.
Ook de lage instap van de Volvo FM speelde mee in de gunstige waardering van de chauffeurs en de tevredenheid omtrent het comfort van de werkplek.
Achtergrond ALDI
ALDI is één van de grootste Europese detailhandelsondernemingen met ongeveer 500 filialen in Nederland. Met het principe `Hoge Kwaliteit – Lage Prijs` is ALDI Nord succesvol in België, Denemarken, Duitsland, Frankrijk, Luxemburg, Polen, Portugal, Spanje en sinds 1973 in Nederland. Voor ALDI betekent `Hoge Kwaliteit – Lage Prijs` meer dan een marketinguiting. Hiermee toont het bedrijf aan zich op de kern van de zaak te concentreren: leidend in zowel de interne samenwerking als ook in de relaties met leveranciers en handelspartners.