Rebro Transport Service uit Rucphen heeft twee Volvo FH 460 LNG 6x2-bakwagens in gebruik genomen. De trucks worden vooral ingezet als LZV-combinatie voor distributie van pakketten in Duitsland. De levering kwam tot stand in samenwerking met Volvo Trucks-dealer Bluekens Truck en Bus.

“Wij zijn als transportbedrijf gespecialiseerd in vervoer van pakketten voor diverse opdrachtgevers in Nederland, Duitsland en België”, vertelt eigenaar Roy Rens. “Voor DPD doen we bijvoorbeeld het transport tussen depots van goederen die online zijn besteld. E-commerce is de afgelopen jaren enorm gegroeid. Toen wij hier in 2007 mee begonnen, vervoerden we cd’s en boeken, maar tegenwoordig vervoeren we ook complete keukens en auto-onderdelen die online zijn besteld.”

CO2-reductie van 20 procent

Rebro Transport Service zet om meerdere redenen nu ook Volvo FH 460 LNG 6x2-bakwagens in voor transport in Duitsland. De LZV-combinatie bestaat uit een bakwagen, een dolly en een containerchassis of trailer. Rebro was een van de eerste transportbedrijven in Nederland die zich richtten op LZV-transport.

“Je kunt er een simpele rekensom op loslaten”, zegt Rens. “Een LZV kan tot 50 procent meer lading vervoeren en dat levert een aanzienlijke kostenbesparing op en is ook beter voor het milieu. We hebben nu acht LZV-combinaties en speelden al langer met het idee om hiervoor ook met LNG-trucks te gaan rijden om ons transport verder te verduurzamen, iets wat ook onze opdrachtgevers belangrijk vinden. LNG-trucks stoten immers 20 procent minder CO2 uit. Door de inzet als LZV hebben wij nu een van de meeste duurzame configuraties die er zijn. Het financiële plaatje klopt en dat geeft voor ons de doorslag om nu met LNG-trucks te gaan rijden. In Duitsland hoeven we tot en met 2020 geen Maut te betalen met LNG-trucks en in Nederland komt er een stimuleringsregeling voor LNG.”

Actieradius

De twee Volvo LNG-trucks zijn uitgerust met een brandstoftank van 205 kg LNG voor een actieradius tot 1000 kilometer. “We hebben ook een vestiging in Meerbusch in Duitsland”, zegt Rens. “Dat is de standplaats van deze trucks, die in ieder geval zes dagen per week volcontinu worden ingezet. In Duitsland is het netwerk van LNG-tankstations nog in ontwikkeling, maar vanuit Meerbusch is het LNG-tankstation van PitPoint.LNG in Sevenum goed bereikbaar.”

Flexibiliteit en maatwerk

De Volvo LNG-trucks zijn ook geschikt voor het BDF-wissellaadsysteem waarin Rebro Transport Service zich eveneens heeft gespecialiseerd. Chauffeurs kunnen daarmee eenvoudig complete containers laden en lossen. “Het voordeel daarvan is dat de klant de spullen uit de container kan laden en lossen wanneer hem dat uitkomt en dat de chauffeur sneller weer onderweg kan”, zegt Rens. “Zo kunnen we nog meer flexibiliteit en maatwerk bieden.”

Goede service van Bluekens Truck en Bus

De twee Volvo FH LNG-trucks zijn voorzien van een Globetrotter-cabine. “Wij willen onze chauffeurs iets extra’s bieden en hen iets geven waar ze graag mee willen werken. Daarnaast zijn wij als directie ook truckliefhebbers; wij rijden zelf ook. Wij willen een wagenpark dat er goed verzorgd uitziet.” De trucks zijn gespoten door de spuiterij van Bluekens Truck en Bus in Goes. Rebro Transport Service werkt al sinds de oprichting in 2007 samen met Bluekens Truck en Bus. “Vanaf het begin was er een klik”, vertelt Rens. “Volvo-trucks zijn natuurlijk een kwalitatief goed product maar de service die Bluekens Truck en Bus levert is net zo belangrijk voor het succes van de samenwerking. In de pakketdistributie is ongeplande stilstand funest. Bluekens begrijpt dat perfect: ze staan voor ons klaar als wij hen nodig hebben en zijn oplossingsgericht.”

Over Rebro Transport Service

Rebro Transport Service is sinds de start in 2007 uitgegroeid tot een bedrijf met honderd medewerkers en een wagenpark dat bestaat uit zestig trekkende eenheden, waarvan het merendeel Volvo-trucks.

Meer weten over de mogelijkheden van Volvo LNG-trucks?

Neem contact op met Bluekens Truck en Bus

rebro-transport-570x380.jpg