" target="_blank">Jacbo Nederland BV schafte onlangs bij Bluekens Truck en Bus in Oosterhout een Renault Master Combi aan voor personenvervoer van de eigen werknemers. Bluekens Truck en Bus heeft onlangs het vertrouwen gekregen om een nieuwe Volvo vrachtwagens met pompunit en kraan te leveren voor het vervaardigen van betonnen schroefpalen, het expertisegebied van Jacbo.

Bluekens Truck en Bus heeft al haar services samengevat in BlueCare. Dit totaalpakket heeft tot doel de klant alle zaken rond het wagenpark uit handen te nemen en de beschikbaarheid van de voertuigen te maximaliseren. Martin ter Haar, directeur-eigenaar van Jacbo Nederland BV: “Met Bluekens Truck en Bus als leverancier van Volvo Trucks en Renault Trucks lichte bedrijfswagens hebben we één betrouwbare totaalleverancier voor aankoop en onderhoud van al ons rijdend materieel.”

 

Brandstofefficiëntie

“Onze mensen rijden zo’n 50.000 kilometer per jaar van en naar de bouwplaatsen. Het is zaak dat ze uitgerust aankomen, want we werken met zware machines en dat vergt concentratie”, aldus Ter Haar. “De Renault Master heeft zich in de afgelopen jaren bewezen als een comfortabele personenbedrijfswagen met een uitstekende prijs-kwaliteitverhouding. Met de nieuwe Euro 6-motor zal de brandstofefficiëntie alleen nog maar toenemen.”

 

Schroefboorpalen

In de woning-, utiliteits,- wegen- en dijkenbouw wordt bij het aanbrengen van de fundering, in plaats van heipalen, steeds vaker gekozen voor betonnen schroefboorpalen die in de grond worden gevormd. Martin ter Haar vertelt waarom: “Heien is niet altijd mogelijk of wenselijk. Betonnen schroefpalen bieden een trillingsvrij en geluidsarm alternatief. Prettiger voor omwonenden, veiliger voor nabijgelegen gebouwen.” Jacbo is een van de weinige specialisten in Nederland in het vervaardigen van schroefpalen. Bijzonder is de wijze waarop deze gemaakt worden: een holle schroefboor, de zogenaamde avegaar, wordt in de grond geschroefd. Door het gat wordt onder hoge druk beton gestort terwijl de avegaar uit de grond getrokken wordt. Hierna wordt de wapening in de verse beton aangebracht. De vervaardigde palen kunnen een diameter hebben tot 1 meter en een lengte tot ruim 25 meter.

renault-master-jacbo-oosterhout-009.jpg