Eerste Renault Trucks E-Tech Master Chassis Cabine voor DSV

DSV, één van de drie grootste logistieke dienstverleners ter wereld, heeft een emissievrije Renault Trucks E-Tech Master chassis cabine in gebruik genomen. Het is voor DSV de eerste bestelwagen in chassis cabine variant die volledig elektrisch wordt aangedreven. De Renault Trucks E-Tech Master werd geleverd door Bluekens Truck en Bus Roosendaal.

DSV levert naast transport- en logistieke diensten ook warehousing oplossingen voor duizenden bedrijven. Eén van die bedrijven is SABIC, de grootste petrochemische onderneming van het Midden-Oosten. Op de site in Bergen op Zoom, waar halfgranulaat voor de kunststofindustrie wordt geproduceerd, wordt de 100% elektrische Renault Trucks Master ingezet voor het ophalen en bezorgen van pakketten en spare parts.

Alexander van der Plas, Manager Operations Bergen op Zoom & Tholen, legt uit dat de chemische locatie niet toegankelijk is voor externe leveranciers, zoals pakketdiensten. “Dus worden pakketten op één plek verzameld en van daaruit verdeeld. Het voertuig dat daarvoor gebruik werd, was aan vervanging toe en om onze ecologische voetafdruk te verkleinen, zijn we op zoek gegaan naar een slim en duurzaam alternatief.”

Harde eis

De Renault Trucks E-Tech Master heeft een Smartbox opbouw met een laadvermogen van 1.152 kg. Van der Plas vertelt dat alleen Renault Trucks kon beantwoorden aan de wensen van het team dat gebruik maakt van het voertuig. “Naast een laadklep met een capaciteit van 500 kg was het een harde eis dat de opbouw boven de wielkasten geplaatst kon worden, zodat er in de laadbak voldoende ruimte is voor het draaien van pallets. In eerste instantie was dit niet beschikbaar in een volledig elektrische versie. Op het moment dat Renault Trucks deze chassis cabine bedrijfswagen kon leveren, was de order binnen een week geplaatst. Ondanks dat er veel partijen bij de aankoop betrokken waren.”

Actieradius van de Renault Trucks E-Tech Master

De emissieloze Renault Trucks E-Tech Master is voorzien van een accupakket met een vermogen van 33 kWh en heeft een actieradius van 100 kilometer. Ruim voldoende voor de werkzaamheden waar het voertuig voor wordt ingezet. Voor het opladen wordt gebruik gemaakt van de laadpalen voor elektrische personenwagens op het terrein. “We zijn aan het onderzoeken of we op termijn een andere aansluiting kunnen realiseren,” aldus Van der Plas.

Bekijk de Renault Master E-Tech Chassis Cabine

Vertrouwen

Van der Plas is positief over de samenwerking met Renault Trucks-dealer Bluekens Truck en Bus. “Het EV-team heeft ons goed geadviseerd en het feit dat Renault Trucks blijft inzetten op de elektrificatie van bedrijfswagens geeft ons het vertrouwen dat we de juiste keuze hebben gemaakt. Als een van de grootste transport- en logistieke bedrijven ter wereld is DSV voortdurend op zoek naar mogelijkheden om te verduurzamen.”

Over DSV

Met vestigingen in meer dan 90 landen en een internationaal netwerk van partners is DSV sinds de oprichting in 1976 uitgegroeid tot wereldwijde leverancier van transport- en logistieke diensten, die dagelijks supply chain oplossingen levert en beheert voor klanten. De Nederlandse organisatie is onderverdeeld in de drie divisies Air & Sea, Road en Solutions. DSV werkt actief aan het terugdringen van de impact op het milieu en heeft zich gecommitteerd aan het verlagen van de CO2-uitstoot met 40% voor 2030.

Renault Trucks E-Tech Master chassis cabine_DSV 1
Renault Trucks E-Tech Master chassis cabine DSV 2
Renault Trucks E-Tech Master chassis cabine_DSV_header

Meer weten over de elektrische Renault Trucks Master E-Tech?

Neem contact met ons ons op, wij beantwoorden graag al uw vragen!